wcag_skip_links_header

Hongkong: Rapsodia (Hong Kong Rhapsody) (1968)

Musical 2godz. 2min.

Hongkong: Rapsodia

Napisy: polskie i angielskie

Pewnego wieczoru u drzwi występującego w nocnych klubach iluzjonisty-playboya Tsu-hsina (Peter Chen Ho) zjawia się umorusana postać (Lee Ching), przedstawiająca się jako syn jego dawnego przyjaciela po fachu i prosząca go w imieniu zmarłego ojca o wzięcie pod opiekę. Po wspólnym występie para włamuje się do pozornie opuszczonej willi, gdzie Tsu-hsin odkrywa, że przybłęda nie jest piętnastoletnim chłopcem, lecz dziewiętnastoletnią, atrakcyjną dziewczyną o imieniu Hsiao-ping. Para postanawia wydać w willi przyjęcie, by uczcić urodziny Hsiao-ping. Na imprezie niespodziewanie pojawiają się właściciel domostwa, Lin (Yang Chih-ching), oraz jego siostrzenica z zespołem. Tsu-hsin przekonuje bogacza, że Hsiao-ping jest dzieckiem jego córki, która przed dwudziestu laty popełniła samobójstwo, po czym odchodzi, by nie stać na drodze szczęścia dziewczyny. Lin ponownie odkrywa uroki rodzinnego życia i decyduje się sfinansować muzyczno-taneczny show zespołu siostrzenicy, w którym ma wystąpić Hsiao-ping. Tymczasem jego księgowy knuje, jak temu zapobiec i pozbyć się dziewczyny…

Hongkong: Rapsodia był czwartym filmem zrealizowanym przez Inoue Umetsugu dla Shaw Brothers. Tylko pierwszy z nich – Operacja Szminka, jedna z kilku produkcji hongkońskiej wytwórni z tego okresu obliczonych na kapitalizację popularności filmów o Jamesie Bondzie – powstał na podstawie oryginalnego scenariusza, pozostałe zaś były remakami japońskich filmów Inoue. Na potrzeby tej produkcji reżyser zaadaptował jeden ze swoich najwcześniejszych utworów – Calineczkę z Tokio (1954), musical z udziałem młodziutkiej Yukimury Izumi. O ile w nieco wcześniejszym musicalu Hongkong: Nokturn, również wyświetlanym w ramach festiwalu, taneczno-wokalny finał trwa zaledwie sześć minut, o tyle tę produkcję wieńczy spektakularna kilkunastominutowa sekwencja rewiowa, przywodząca na myśl klasyczny hollywoodzki backstage musical. Jest to również utwór zdecydowanie lżejszy, z pretekstowym wątkiem romantycznym, nieobecnym w japońskim pierwowzorze.

Dawid Głownia

Seanse

Film dostępny od 16 października.

Hong Kong Rhapsody

Subtiltes: Polish & English

Director Inoue Umetsugu crowds the Shawscope frame with brilliant colors and magical music numbers in Hong Kong Rhapsody, a winning musical much like his previous Shaw Brothers hit, Hong Kong Nocturne. Peter Chen Hou is a nightclub magician juggling two women (Angela Yu Qian and Helen Ma) and some difficult debt. When the women tire of his lady killer routine, he makes a quick getaway, along with a new “son”, a gift from a late magician friend. The two hide out in a swank mansion, and soon Peter discovers that the “son” is really a daughter, the youthful and sexy Li Ching. What follows are myriad musical numbers, as the two find friendship and even a little heartache on the road to better lives and happy times. Hong Kong Rhapsody is a movie-lovers dream, mixing light-hearted romance and winning happenstance with heart-tugging melodrama. Like the best musicals from either Hong Kong or Hollywood, Hong Kong Rhapsody is an airy, romantic confection which delights in a candy-coated, optimistic worldview that’s both charming and undeniably seductive!

Screenings

Film available from 16th of October.

Director

Inoue Umetsugu

Screenplay

Inoue Umetsugu

Cinematography

Hua Nai-pei

Cinematography

Nishimoto Tadashi

Producer

Run Run Shaw

Język

Chinese

Napisy

English, Polski

Kraj

Hong Kong

Studio

Shaw Brothers Studio