wcag_skip_links_header

Piekielna pieśń kobiety: Shakuhachi Benten (Woman Hell Song: Shakuhachi Benten) (1970)

Drama, Crime 1godz. 16min.

Aby obejrzeć wejdź tutaj / Click here to watch:

EYELET

Piekielna pieśń kobiety: Shakuhachi Benten

Wyjęta spod prawa Okayo, znana również jako Benten przez tatuaż buddyjskiej bogini miłości na swoich plecach, jest ścigana przez oprawców, którzy chcą zdobyć jej tatuaż jako trofeum. Kobieta odnajduje bezpieczną przystań w ramionach tajemniczego flecisty Seigaku, który sam nosi tatuaż Kisshoten, bogini bogactwa.

Poetycki symbolizm, imponujące panoramiczne kompozycje oraz hipnotyzujące zastosowanie częściowej koloryzacji sprawiły, że Piekielna pieśń kobiety: Shakuhachi Benten była jedną z kilku owocnych produkcji powstałych we współpracy ze scenarzystą Yamatoyą Atsushim (tutaj występującym pod pseudonimem Wataru Hino), reżyserem Dmuchanych lalek z pustkowi (1967) i jednym z anonimowych autorów scenariusza do filmu Namaszczony do zabijania (1967) Suzukiego Seijuna. Inspirowana popularną w latach 60. serią o kobiecie z yakuzy, Czerwona Peonia: Zobowiązanie hazardzisty studia Toei z Fuji Junko w roli głównej, produkcja była kontynuacją Benten – nikczemna morderczyni mężczyzn (1969), tytułu, który jak wiele z gatunku pinku eiga powstałych w tym okresie, jest obecnie uważany za zaginiony. Piekielna pieśń kobiety: Shakuhachi Benten przetrwała do dziś jedynie dzięki temu, że Watanabe, który wyprodukował ją w swej firmie Kanto Eihai, zachował własną kopię filmu.

Seanse

Film dostępny tylko na platformie Eyelet. Film dostępny przez cały czas trwania festiwalu.

Woman Hell Song: Shakuhachi Benten

The roaming outlaw Okayo, also known as Benten due to the prominent tattoo of the Buddhist Goddess of Love emblazoned across her back. On the run from her persecutors, who seek to claim the tattoo and its skin canvas as a bounty, Okayo finds a safe haven in the arms of the mysterious shakuhachi (bamboo flute) playing Seigaku, himself tattooed with the image of Kisshoten, the Goddess of Prosperity.

Screenings

Film available only on Eyelet platform. Film available from 24th of September to 19th of October.

Director

Watanabe Mamoru

Screenplay

Yamatoya Atsushi

Cinematography

Ikeda Seiji

Editor

Miyata Fumio

Język

Japanese

Kraj

Japan

Studio

Kanto Eihai