wcag_skip_links_header

Piosenka pana Haruhary (Haruhara-san’s Recorder) (2021)

Drama 2godz. 1min.

Piosenka pana Haruhary

Napisy: polskie i angielskie

Po wciąż świeżych wydarzeniach z przeszłości, dwudziestoczteroletnia Sachi postanowiła odmienić swoje życie. Niegdyś kuratorka w muzeum sztuki, dziś rozpoczynająca pracę w kawiarni na pół etatu. Zmieniła również mieszkanie, które polecał jej jeden ze stałych bywalców kawiarni. Odwiedziny wujka i ciotki nie tylko wyrywają ją ze stale trwającego snu, ale potrafią umilić czas, który zdaje się płynąć w nieskończoność. I choć z dnia na dzień jest coraz lepiej, z pozoru wszystko wydaje się normalne, obrazy tamtych dni pojawiają się przed oczami Sachi zarówno na jawie, jak i we śnie.

Piosenka pana Haruhary – zwycięzca nagrody publiczności oraz Grand Prix w międzynarodowym konkursie na 32. MFF w Marsylii, gdzie jury przewodniczył sam Lav Diaz – jest filmem czerpiącym pełnymi garściami z nurtu slow cinema. I choć bohaterowie rzadko kiedy otrzymują szerokie przestrzenie, jak ma to miejsce w temu podobnych filmach, nie brakuje im czasu na refleksje. Sugita Kyōshi opowiada swoją historię niezwykle oszczędnie, pod powierzchnią zwyczajności i codziennych rytuałów kryje się ocean utajonych emocji. Reżyser pozwala nam rozwikłać tę historię, dając do dyspozycji niedokończone zdania, dyskretne spojrzenia, drobne gesty i ciche westchnienia.

Sławomir Wasiński

Nagrody i festiwale

FIDMarseille – Marseille International Film Festival 2021 – Grand Prix, nagroda publiczności

Seanse

Film dostępny przez cały czas trwania festiwalu.

Haruhara-san’s Recorder

Subtiltes: Polish & English

While events from the past are still fresh in her mind, 24-year-old Sachi decides to change her life. Once a curator at an art museum, she decides to pick up a part-time job in a cafe. She changes the apartment recommended to her by one of the cafe’s regular customers. Sudden visit from her aunt and uncle not only wakes her up from her slumber, but also soothes the languid atmosphere. Although she gets better day by day and everything seems to be normal on the surface, the images from bygone days keep recurring.

Haruhara-san’s Recorder - winner of the audience award and Grand at the 32nd Festival International de Cinéma de Marseille – chaired by Lav Diaz – draws inspiration from slow cinema poetics. Although the characters develop slowly, each has time for reflection. Sugita tells Sachi’s story sparingly, implying that under the surface of ordinariness and everyday rituals there lies a dormant ocean of hidden emotions. The director allows the viewer to unravel this story on one’s own, leaving unfinished sentences, discreet glances, small gestures and quiet sighs.

Screenings

Film available from 24th of September to 19th of October.

Director

Sugita Kyōshi

Screenplay

Sugita Kyōshi

Cinematography

Iioka Yukiko

Editor

Okawa Keiko

Music

Skank

Costumes

Komiyama Mei

Producer

Higeno Jun

Język

Japanese

Napisy

English, Polish

Kraj

Japan

Studio

Iha Films